Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
(8)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
(1)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
(1)
Autor
Juul Jesper (1948-2019)
(6)
Syska Dariusz
(5)
Bertelsen Jes (1946- )
(1)
Bochenek Karolina
(1)
Hildebrandt Steen (1944- )
(1)
Høeg Peter (1957- )
(1)
Jensen Helle (1954- )
(1)
Kohn Alfie (1957- )
(1)
Krüger Knut (1966- )
(1)
Malarecka Bogumiła
(1)
Siegel Daniel J. (1957- )
(1)
Stubberup Michael (1956- )
(1)
Szöllösi Ingeborg (1968- )
(1)
Żuczkowska Zofia Aleksandra
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Rodzice
(6)
Przynależność kulturowa
Literatura duńska
(1)
Temat
Wychowanie w rodzinie
(7)
Psychologia dziecka
(4)
Nastolatki
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rodzina
(2)
Dojrzewanie
(1)
Dzieci
(1)
Empatia
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Kara (psychologia)
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Mózg
(1)
Młodzież
(1)
Oświata
(1)
Posłuszeństwo
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Rodzice
(1)
Rozmowa
(1)
Rozwój psychofizyczny
(1)
Samopoznanie
(1)
Szacunek
(1)
Szkolnictwo
(1)
Umysł
(1)
Więź rodzinna
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Poradnik
(6)
Wydawnictwa popularne
(2)
Praca zbiorowa
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Empatia to życzliwość, zrozumienie dla siebie i innych ludzi oraz zdolność do wczuwania się w to, co czują. Jednak tylko ktoś, kto czuje się bezpiecznie z samym sobą, może wchodzić w głębszy kontakt z innymi ludźmi oraz okazywać im empatię. Jesper Juul wraz z zespołem pięciu duńskich psychologów i terapeutów napisał tę książkę, aby pokazać, jak można pracować nad własną wrażliwością i samoświadomością, wspierając swoją zdolność do empatii. Każdy człowiek się z nią rodzi, ale można ją także rozwijać i pogłębiać. Jest to książka dla wszystkich osób, które chciałyby kultywować w sobie wrażliwość na głos swojego serca. Jej celem jest inspirowanie dorosłych, ale została napisana także dla dzieci, ponieważ przedstawione w niej ćwiczenia są przeznaczone również dla nich. Empatia wzmacnia dzieci, gdyż daje im wewnętrzną kotwicę, uczy rozumienia siebie i umożliwia rozwój w obszarach, które zazwyczaj nie są wspierane przez naszą edukację i kulturę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Czy szkoła może sprawiać uczniom radość? Czy może dawać satysfakcję nauczycielom? Jak wspierać dziecko w obliczu presji szkolnej? Jak rozwiązywać problemy, które rodzą się w klasie? Jesper Juul, duński pedagog i terapeuta, twierdzi, że współczesne dzieci żyją pod nadmierną presją szkoły. Szkoła jest najważniejszą częścią ich życia, wokół niej koncentrują się także relacje z rodzicami, co rodzi wiele konfliktów i napięcia we wzajemnych relacjach. Jesper Juul postuluje radykalną zmianę nastawienia do uczniów: zaufanie zamiast przymusu, prawdziwe relacje zamiast bezosobowych reguł. Jego główną troską jest dobro dzieci, jednak podkreśla, że uczniowie nie będą czuć się w szkole dobrze, jeśli nauczyciele źle się w niej czują.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nastolatki : kiedy kończy się wychowanie? / Jesper Juul ; przekład Dariusz Syska. - Wydanie pierwsze. - Podkowa Leśna : Wydawnictwo MiND, copyright 2014. - 205, [3] strony ; 21 cm.
Na okładce: Bądź sparingpartnerem dla swojego dziecka!
Ile odpowiedzialności można przekazać nastoletniemu dziecku? Co robić, kiedy nie radzą sobie w szkole? Jak reagować na łamanie ustalonych reguł? Co robić, kiedy dom zamienia się w hotel? Jak odbudować nadszarpnięte zaufanie? Kiedy miłość rodziców zamienia się w obsługę?Gdy dzieci kończą dziesięć lat, powoli wchodzą w wiek nastoletni. Cztery lata potem jest już za późno na wychowanie - twierdzi Jesper Juul. Niestety, właśnie wtedy wielu rodziców próbuje w pośpiechu nadrabiać zaległości wychowawcze i naprawiać błędy. Takie turbowychowanie nie przynosi jednak spodziewanych rezultatów. Rodzice wciąż mają duży wpływ na myślenie i postępowanie nastolatka, ale jako partnerzy, którzy poprzez swoje wartości i doświadczenie motywują go do odpowiedzialnego wejścia w dorosłość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania na podstawie informacji podanej w książce na stronie [180].
Co mówi o nas zachowanie naszych dzieci? Dlaczego dorośli muszą się stale rozwijać? Jak być dobrym przywódcą w rodzinie? Jakiego zainteresowania potrzebują dzieci? Co jest ważniejsze: samodzielność czy posłuszeństwo? Rodzina to miejsce, w którym wszyscy powinni czuć się dobrze. Niestety, to również miejsce, gdzie rodzą się konflikty i ścierają różne interesy. Jesper Juul, doświadczony pedagog i terapeuta rodzinny, dzieli się refleksjami na temat najczęstszych problemów rodziców i dzieci: agresji, niewłaściwej komunikacji, konfliktów przy stole, zachwiania życzliwych relacji, braku właściwego przywództwa dorosłych. [Wydawnictwo]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W osobistej rozmowie Jesper Juul porusza cale bogactwo wątków związanych z wychowaniem dzieci. Poczucie własnej wartości, nauka odpowiedzialności, rozwiązywanie sytuacji konfliktowych, problemy w szkole… ‒ te i wiele innych kwestii pojawiają się w tej książce. Cenne są liczne przykłady z doświadczenia i praktyki poradniczej duńskiego pedagoga, które pozwalają bliżej zrozumieć jego podejście do dzieci i do rożnych problemów w rodzinie. Juul opowiada o tym, co najważniejsze w relacjach z dziećmi: rezygnacji z pozycji siły i poważnym traktowaniu ich potrzeb. Jedną z nich jest chęć bycia naprawdę dostrzeżonym przez dorosłych. Wbrew pozorom nie jest to wcale łatwe. Podpowiada, jak kochać dzieci, żeby czuły, że są kochane, jak rozwiązywać konflikty rodzące się wokół władzy w rodzinie i jak może wyglądać prawdziwie osobista rozmowa z dzieckiem. Słowo ,,wychowanie’’ zawiera wyraźną jednostronność oddziaływania między dorosłym i dzieckiem. Ja wolę mówić o relacji rodzica z dzieckiem, bo w prawdziwej relacji obie strony podlegają ,,wychowaniu’’. Zasadnicze dla mnie pytanie brzmi: jak mogę przekazać swojemu dziecku poczucie, że ma ono istotną wewnętrzną wartość? Nazywamy to poczuciem własnej wartości. Bo jeśli to się uda, to samo z siebie będzie zachowywało się ,,dobrze’’, bez żadnej dodatkowej tresury. Podłoga jest czasami lepszym wychowawcą niż niejeden rodzic: bo kiedy trzylatek wspina się na wysokie krzesło, to podłoga nauczy go, że upadek może bardzo boleć. Podłoga nie krytykuje i nie obwinia, co, niestety, często robią rodzice: ,,A nie mówiłem ci, żebyś nie wchodził na to krzesło! Jesteś niegrzeczny, nie słuchasz taty!’’. Takie słowa są zupełnie zbyteczne, bo bardziej bolą niż sam upadek. Zostawiają dziecko z piętnem ,,złego dziecka”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Na okł.: Prowokacyjna książka renomowanego autora na temat wychowania i dyscypliny.
Książka wybitnego amerykańskiego psychologa może zaskoczyć rodziców przyzwyczajonych do tradycyjnych poglądów na temat wychowania i dyscypliny. Powołując się na dziesiątki fachowych badań, autor demonstruje negatywne skutki kontrolowania dzieci za pomocą nagród, pochwał i kar. Demonstruje także, jak niszcząca dla dziecięcej psychiki jest warunkowa akceptacja, tak zwana miłość odmawiana, zależna od tego, czy dziecko spełnia oczekiwania rodziców. Jest ona częstym środkiem wymuszania posłuszeństwa u dzieci. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
SPIS TREŚCI: CZĘŚĆ I. Potencjał okresu dorastania ; Narzędzia psychowzroczności. Nasz świat wewnętrzny ; CZĘŚĆ II. Mózg ; Narzędzia psychowzroczności. Refleksja ; CZĘŚĆ III. Bliskie relacje ; Narzędzia psychowzroczności. Wspólna refleksja i budowanie więzi ; CZĘŚĆ IV. Zmiany i wyzwania okresu dorastania ; Narzędzia psychowzroczności. Prosta siódemka psychowzroczności (Kontakt z samym sobą, Sen, Koncentracja, Odpoczynek, Zabawa, Aktywność fizyczna, Kontakt z ludźmi i naturą) ; Zakończenie. Tożsamość zintegrowana
Oto książka, w której neuropsycholog Daniel Siegel rozprawia się z mitami na temat dorastania i nastolatków. Twierdzi, że zmiany, jakie wtedy zachodzą mają niewiele wspólnego z szalejącymi hormonami, lecz wynikają przede wszystkim z procesów przebudowy mózgu i tworzenia się nowych połączeń. Ten okres od dwunastego do dwudziestego czwartego roku życia decyduje o tym, kim staniemy się w przyszłości. Zdaniem Siegela, nabywamy wtedy wielu ważnych umiejętności i przygotowujemy się do opuszczenia domu rodzinnego. Skłonność do ryzyka, intensywna emocjonalność, zainteresowanie nowością to ważne i cenne cechy nastolatków, dzięki którym mogą wypracować nowe strategie radzenia sobie z wyzwaniami współczesnego świata [z okładki].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Dialog zamiast kar / Zofia Aleksandra Żuczkowska. - Podkowa Leśna : Wydawnictwo MiND, copyright 2013. - 254, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
Ta książka to podsumowanie wieloletniej pracy z dorosłymi i dziećmi doświadczonej pedagożki i trenerki Porozumienia bez Przemocy. Zofia Aleksandra Żuczkowska od lat doradza nauczycielom i rodzicom, jak budować zdrowe relacje z dziećmi i młodzieżą oraz jak rozwiązywać rozmaite konflikty. Korzysta przy tym ze współczesnej myśli pedagogicznej, w szczególności idei Jespera Juula, oraz zasad Nonviolent Communication (NVC) Marshalla B. Rosenberga. Bogaty materiał ćwiczeniowy i liczne przykłady czynią z tej książki cenne wsparcie w rozwijaniu bliskości i kontaktu z dziećmi poza wszelkimi sztywnymi metodami wychowawczymi. Autorka prezentuje bowiem przekonanie, że najważniejsze, co możemy dać dzieciom, to chwile bliskiego kontaktu, które przynoszą obu stronom głębokie poczucie porozumienia. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej